Een warm december - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ramon Odijk - WaarBenJij.nu Een warm december - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ramon Odijk - WaarBenJij.nu

Een warm december

Door: rodijk

Blijf op de hoogte en volg Ramon

25 December 2010 | Nederland, Amsterdam

Hey people,

Het is best raar om de maand van sinterklaas en de kerstman zo tropisch mee te maken.
Het gevoel van de Nederlandse en Vlaamse feestdagen lijkt heel ver onder jullie sneeuw te zijn bedolven.
Kerst word hier uitbundig gevierd met optochten en enorm versierde huizen die aan een wedstrijd mee doen om de meest verlichte woning te maken.
Zo krijgt het meest creative huis een fikse korting van de plaatselijke energie maatschappij.
Ook hier wordt je continue met kerst liedjes doodgegooid maar dan wel in Reggea of Carribische stijl uitgevoerd.
Laatst hadden wij een kerst-coctail party bijgewoond in een super dikke villa van onze Amerikaanse werkgever.
Ja ja, we hebben allebei werk op het eiland!
Lotte werkte al in een cantina maar heeft nu ook besloten om voor deze Texaanse Amerikaan te gaan werken.
De werkzaamheden zijn ideaal.
Hij is een sleutelhouder van allerlij Amerikaanse huizen van mensen die hier slechts een maandje per jaar op het eiland verblijven.
Wij zorgen ervoor dat de tuinen in orde worden gehouden en eventuele timmermans klusjes gedaan worden.
Geweldig om zo tussen de tropische tuinen te scharrelen en de boilogische kennis uit te breiden.
Hij is zelf weinig aanwezig en we hoeven alleen onze gewerkte uren te laten zien om ons vervolgens cash in dollars uit te laten betalen.

Laatst nog een super muziekant tegen gekomen die werkelijk alles bespeeld.
Trompet, toetsen, gitaar, xylofoon enz.
Hij vertelde ook nog eens in de jaren 80 een drummer te zijn geweest in een Heavy Metal band!
Maandag ben ik uitgenodigd bij de repetitie van zijn band "Colours",waarbij ze vele jaren 70 en 80 hits spelen. O.a. Abba!!!!
Verder geef ik nog wat gitaar lesjes op het eiland en Lotte is hard bezig te leren zingen.

Onze plannen om naar zuid-Amerika te reizen hebben een impulsieve wending genomen.
Na enig contact met onze goede vriend Arjen, die ook door midden-Amerika zwerft, hebben we wat ideeen besproken.
Hij wilt zelf naar Florida gaan om een zeilboot aan te schaffen en naar st.Eustatius te zeilen.
Helaas ontbreekt de welnodige kennis over de kunst van het varen.
Nu wil het toeval (het woord voor het eiland hier), dat we een docent hebben ontmoet die al zijn halve leven veel zeil ervaring heeft en het graag ziet zitten om met ons drie naar Florida te gaan om tezamen de boot naar hier te navigeren.
Ondertussen wat duiken (Lotte haalt haar PADI diploma en ik mijn Advanced), en wat eilanden bezoeken waarmee het in de Carribische zee bezaaid is.
Daarna kunnen we eventueel wat geld verdienen met vis -en duiktripjes op de boot of rond zuid-Amerika zeilen voordat we land inwaarts vertrekken.

Tot zo ver onze december maand.
Van het weekend gaan we samen eten bij een Nederlandse geschiedenis docent en zijn Chileense vrouw vergezeld met een Hollands stel en waarschijnlijk veel rum.
Proost op jullie allen en vrolijke dagen toegewenst,

Lotte & Ramon.

• 25 December 2010 - 00:21

Mellie:

hahahaha wat een plaatje, geweldig! Super gaaf om te lezen dat jullie je contacten weer hebben uitgebreid en nog steeds coole dingen doen en ondernemen!! :D

Ik wens jullie ook fijne feestdagen en een knallend oud en nieuw toe!

veel liefs Mel (K)

• 25 December 2010 - 11:03

San:

Hooo ziet ulle daar ne keer liggen se!! geweldig!! En de plannen!! NJAM!!!

Ook voor jullie een fijne kerst!!!

• 25 December 2010 - 22:15

Jacco En Sjalien:

dag tropische vogels,

appart kerstfeest horen we al wel, beter dan die dikke ramp sneeuw hier. Van ons nog fijne kerst en nieuwjaar gewenst!!
    leuk dan jullie het zo goed doen daar :D.

heeeel veel kusjes van Jacco en Sjalien

• 25 December 2010 - 22:29

Hahaha!!!:

Fijne dagen guys!!!

• 28 December 2010 - 18:02

Defke :

elaba lotte en ramon.

wij wensen jullie een hele fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar toe.

en ja zalige foto op het strand.

dikke knuf zusie

• 30 December 2010 - 21:24

Majo:

jullie kerstviering dit jaar klinkt een stuk beter dan de koude laag sneeuw die hier ligt.

Ennuh...wat hebben jullie toffe badkleding aan ;) XD

Fijne jaarwisseling daar ^^
    Knuf

• 03 Januari 2011 - 14:36

Patrick:

Koekerds!!

Klinkt echt fuckin geweldig daar allemaal!!
    Mooie foto, zo lag ik er hier niet bij...

Een goed nieuwjaar en dat de zon voor altijd mag schijnen!

Proost.

• 06 Januari 2011 - 08:35

Inoc 3ö:

Hey levensgenieters, moet ik jullie nog het beste wensen voor 2011? Het ziet er daar al het allerbeste uit met jullie. In ieder geval een VREE WIJS 2011 met vele gelukkige momenten, overgoten met hartverwarmende zonnestraalkes.