Januari in statia - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ramon Odijk - WaarBenJij.nu Januari in statia - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ramon Odijk - WaarBenJij.nu

Januari in statia

Door: rodijk

Blijf op de hoogte en volg Ramon

24 Januari 2011 | Nederland, Amsterdam

Hey Lieverds allemaal,

Alweer even geleden eh! Hoe gaat het daar met jullie? Hier gaat alles goed hoor er zijn ondertussen wel al weer een aantal zaken verandert. Ramon werkt nog steeds bij die Texaanse Amerikaan in de tuinen maar ik ondertussen niet meer. Ik werk terug in de kantine van 9u30 tot 14u00. Dit had ik in de eerste plaats zo geregeld omdat ik dan eventueel nog uren bij de Texaanse Amerikaan kon gaan werken(waar hij het mee akkoord was en er zou zeker genoeg werk zijn) maar dan na 2 dagen terug in de kantine gewerkt te hebben deelde hij mee dat het niet meer nodig was, waardoor ik nu dus nog minder verdien en nog meer frustraties heb gekregen tegenover Amerikanen. Die Amerikanen willen altijd goed overkomen maar in tegensstelling tot Nederlanders zeggen ze niet waar het op staat. Of dan denk je dat ze dat wel zeggen om achteraf weer het tegenovergestelde te horen. Ja ik heb het er even mee gehad hoor!
Maar ondertussen heb ik een vrouw leren kennen die fysiotherapeute is. Naast haar job geeft zij ook spieroefeningen op muziek. Hier wordt het gewoon healtexercises genoemd. Ze benaderde me gezien ik nog een diploma had als dansinstructeur of we niet samen konden werken. Ik heb geleerd hoe ik aerobics moet geven. Maar die cursus is ondertussen ook alweer 10 jaar geleden dus heb ik samen met Joyce(de fysiotherapeute) even overlopen hoe het weer allemaal in zijn werk gaat. Joyce is nu naar nederland dus moet ik twee lessen van haar overnemen ik ga nog mijn best mogen doen om een uur vol te krijgen.
Joyce geeft les van 19u00 - 20u00 als ze terug is ga ik dan ook les geven van 20u00-21u00. Ik heb al veel reclame gemaakt op het eiland en er zijn veel geinteresseerden dus kan ik op deze manier toch ook weer een centje bij verdienen.
Ik krijg een drukke week! Maandag Spaanse lessen, dinsdag toch even een rustdag, woensdag de aerobic lessen en donderdag krijg ik zangles. Het moet ook allemaal snel gaan als we eind april mei/ april willen vertrekken natuurlijk!
Verder zijn we hard op zoek naar een eigen huisje maar dit verloopt iets moeizamer, gezien we beiden geen goud verdienen zouden we toch iets moeten vinden dan betaalbaar is! We hebben nu nog een aanbod gekregen van een collega van Hans om in hun guesthouse te verblijven. We moeten dan geen huur betalen maar elke maand een 30 uurtjes werken in de tuin of dergelijke, tegen kost en inwoon dus eigenlijk. Dat zou perfect zijn voor ons!
We blijven nieuwe mensen leren kennen dus het gaat ons hier goed!

Dikke knuffel en kussen,
Ramon en Lotte

  • 25 Januari 2011 - 08:34

    Inoc 3ö:

    Wat zijt gij een bezige bei: horeca, aerobic, tuinieren, zingen, spaans leren, Amerikanen opvoeden, .... Ik stel voor als ge aerobic heeft, da Ramon u begeleid met zijn gitaar ipv anozele kakmuziek en dat ge de zweep hanteerd voor diegene die niet luisteren. Aghjaaa, den Inoc is nen andere mens geworden. Hij heeft zijn liefde gevonden :-) Geniet verder van jullie paradijs!

  • 25 Januari 2011 - 08:34

    Inoc 3ö:

    Wat zijt gij een bezige bei: horeca, aerobic, tuinieren, zingen, spaans leren, Amerikanen opvoeden, .... Ik stel voor als ge aerobic heeft, da Ramon u begeleid met zijn gitaar ipv anozele kakmuziek en dat ge de zweep hanteerd voor diegene die niet luisteren. Aghjaaa, den Inoc is nen andere mens geworden. Hij heeft zijn liefde gevonden :-) Geniet verder van jullie paradijs!

  • 25 Januari 2011 - 10:18

    Sanca:

    fijn te lezen dat het daar wat vormt begint te krijgen, mits lelijke frustraties ;)

  • 12 Februari 2011 - 12:35

    Rogier:

    Hard werken, sober leven zo te horen. Hopelijk komen jullie ook nog een beetje aan je rust en vakantie toe ? Heel veel plezier toegewenst daaro !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ramon

Actief sinds 07 Nov. 2010
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 31994

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 03 Mei 2018

Onze trip naaar Azie!

06 November 2010 - 30 November -0001

Onze trip vanaf de Carribean naar Zuid-Amerika

03 Mei 2018 - 30 November -0001

Hello again Europe!

Landen bezocht: