Alweer eind februari - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ramon Odijk - WaarBenJij.nu Alweer eind februari - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ramon Odijk - WaarBenJij.nu

Alweer eind februari

Door: rodijk

Blijf op de hoogte en volg Ramon

27 Februari 2011 | Nederland, Amsterdam

Hey Luitjes!!

De tijd gaat hier echt verschrikkelijk snel, uren, dagen, weken, maanden vliegen voorbij... Maar veel beter dit dan dat het tergend traag gaat natuurlijk.
We hebben ondertussen ons eigen huisje vandaag twee weken.
Maar nu hadden we een tijd geleden beloofd aan enkele mensen om op hun huis te letten, toen we nog bij Hans en Joske woonden... Toen was het fantastisch om dat te doen maar nu we ons eigen huisje hebben vinden we het toch niet meer zo tof...
Die mensen hadden op het laatste moment ook nog eens twee baby geitjes in huis genomen dus nu mogen wij ze drie keer per dag de papfles geven. Pas op heel lief en schattig hoor die beesten maar als ge ze met de papfles moet voederen begint het mij toch net iets teveel op een baby te lijken. Ze hebben ook een hond die nu denkt dat die onbevlekt ontvangen is en hij speelt de moeder over de geitjes. Natuurlijk moeten we die geitjes veel aandacht geven en dan wordt de hond weer jaloers. Dus zo gaan we er nu voor 2 weken zitten...

Ondertussen begin ik maandag weer van 7u tot 14u in de kantine en heb ik op dinsdag mijn eigen salsa robic les.
(Ik vond het eigenlijk wel ideaal pas om 9u30 te beginnen in de kantine gezien ik meer een avond mens ben, de meeste mensen zijn hier ochtendmensen geworden; zelfs degene van onze leeftijd... ze gaan om 21 a 21u30 naar bed en staan dan rond 6u weer op, geschift vind ik dat, ik heb mijn best gedaan maar zelfs het eiland hier kan me geen ochtendmens maken...)
De eerste twee keer had ik maar 4 mensen dus ik hoop dat het deze week meer word. Het is echt hilarisch hoor, de iets oudere vrouwen horen dan aerobic en dan gaan ze hun outfits uit de kast halen man man tis net of ik even in de teletijdmachine kruip en bij de 80's uitkom; zweetbanden, broekjes met fluokleuren en een compleet passende aansluitend outfit fantastisch!!

Ramon die kreeg even geleden een job aangeboden. Hij moest containers gaan volladen met staal, maar het was een redelijk gevaarlijke job, en niet verzekerd bleek achteraf. De eerste werkdag was zondag, maar na twee uur kwam hij al terug omdat er geen container besteld was en de batterij van de heftruck was leeg. Niemand wist van iets natuurlijk dus kon hij terug naar huis. De volgende drie dagen kon hij ook niet gaan werken omdat er nog steeds geen containers waren, het manneke werd helemaal gek... Het staal wordt vervoerd naar St. Maarten. Het wordt eerst hier gewogen en dan bij aankomst in st. Maarten nog een keer. Bleek in St. Maarten dat er nog maar de helft van het gewicht in de container zat. Typisch voor hier waarschijnlijk een of andere vriendjespolitiek, gecombineerd met het feit dat er veel piraterij heerst daar... Ik zou zo nog 1000 dingen kunnen. No offense aan de Statianen maar het werkwoord hard werken hebben hun duidelijk niet uitgevonden vb. een Statiaan die ging een deur verven hij heeft er een hele ochtend over gedaan. eerst ging hij kijken hoe hij het ging aanpakken nadien ging hij zitten voor een uur en dan zette hij zich een keer recht om de deur open te maken en dan zette hij zich weer voor 45min neer. Helemaal niet effectief in onze Westerse ogen. De meeste hebben hier ditzelfde werktempo maar er zijn natuurlijk wel uitzonderingen. Zet daar dan een Ramonneke bij en die frustreert zich voor dood eh...

Wij zijn nu ook heel druk bezig met Spaans onder de knie te krijgen en dan kijken we naar die Spaanse series hier man man man HILARISCH, echt drama rond een pen die op de grond valt en een man die dan naar die vrouw haar kont staart die de pen opraapt, hele afleveringen gaan over dit feit, lekker veel drama, intriges,samenzweringen ... Maar je leert er wel veel door!

Ik ben ook blij dat ik er nu een landgenootje bij heb want ik begin immens te vernederlandsen. De Amerikaanse invloed daar heb ik niet zoveel last van... Zij is archeologe en ook werkzoekende op het eiland.

Binnen twee maandjes zijn we hier weg, we kijken er beiden enorm naar uit!! Want we zitten op een eiland van 3300 inwoners in vergelijking met de aardoppervlakte is dat echt marginaal klein dus onze drang wordt echt heel groot om andere oorden te gaan opzoeken. We hopen stiekem dat we een lift kunnen krijgen van een van de vele zeilers die hier regelmatig halt houden. SPANNEND!!!

Hoe is het daar met jullie allemaal in het Belg- en Nederlandje? Als jullie meer details willen of een live gesprekje, skype aanschaffen eh menskes!!

Dikke warme knuffel van Statia!

  • 01 Maart 2011 - 08:16

    Heeey Luitjes ;-):

    Mooi om te horen dat het allemaal goed naar omstandigheden gaat. Zo te zien houden jullie je eigen goed bezig daar ! En wens Ramon veel sterkte, met die harde werkers daar ;)

    Groeten uit regenachtig Holland !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ramon

Actief sinds 07 Nov. 2010
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 31962

Voorgaande reizen:

15 November 2015 - 03 Mei 2018

Onze trip naaar Azie!

06 November 2010 - 30 November -0001

Onze trip vanaf de Carribean naar Zuid-Amerika

03 Mei 2018 - 30 November -0001

Hello again Europe!

Landen bezocht: