Weer op vakantie!! - Reisverslag uit San Pedro La Laguna, Guatemala van Ramon Odijk - WaarBenJij.nu Weer op vakantie!! - Reisverslag uit San Pedro La Laguna, Guatemala van Ramon Odijk - WaarBenJij.nu

Weer op vakantie!!

Door: rodijk

Blijf op de hoogte en volg Ramon

08 Januari 2012 | Guatemala, San Pedro La Laguna

(Lotte);
Haha eindelijk weer een beetje rondreizen en vakantie na zolang gewerkt te hebben in Casa De La Iguana, je kunt wel denken het is maar drie maanden maar die waren vermoeiend!
Gezien de baas ook niet een al te makkelijk persoon is hebben we wel onze peer gezien. Maar het is gedaan we zijn weer aan het rondreizen mmmhhh!
We zullen onze familie leden wel missen (de anders staff Jurgen en Nic maar die komen we wel nog tegen dus je neemt hier nooit geen afscheid!
Na Livingston gingen we naar Guatemala city. We hadden de vorige dag nog een gesprekje met toeristen in casa de la iguana die onz een goedkoop hotelletje aanraadden in een veilige buurt. Daar zijn we twee nachten verbleven het was enorm raar om na Livigston weer in een grote stad te zijn waar ze allemaal winkels hebben waar je gewoon heel makkelijk alles kan krijgen, fantastisch! We hebben direct bruin brood gekocht en een stuk Gouda kaas man man man dat was genieten hoho!!!
Na Guatemala gingen we naar Antigua daar kwamen we bij the terrace een hotel dat ons was aangeraden. Het was een beetje duur maar na die drie maanden toch niets uit gegeven te hebben mochten we onszelf wel eens verwennen! Omdat het dan toch niet op´kon zijn we ook nog Sushi gaan eten en nadien nog een drankje gedaan! Een van de vulkanen was heel actief en oufte om de 15 min bijna wat heel prachtig is om te zien en ook wel een beetje angstaanjagend maar zo gaat het al jaren dus ja het zou moeten lukken als wij er zijn dat ze gaat uitbarsten!
Na Antigua zijn we naar Earth lodge gegaan, wat ook redelijk prijzig was maar wel heel mooi een ecolodge hoog in de bergen waar je een prachtig zicht hebt op de drie vulkanen. We hebben niet echt veel gesocialized want na Casa de la Iguana hadden we daar eigenlijk niet veel zin meer in want daar moet het continu ook als je er geen zin in hebt. Gezien het overgrote deel typische Amerikanen en Canadezen waren zijn we toch maar op onszelf een feestje gaan bouwen.
De volgende dag besloten we ook daar weg te gaan want het is onvoorstelbaar duur. Ook Antigua ia megaduur en gezien we al een tijdje naar het meer wilden waar het minder toeristisch is of laat me zeggen waar er meer backpackers heengaan en goafeestjes zijn besloten we daar heen te gaan!
Na drie lange onhygienische busritten kwamen we aan bij het meer! Man man man de geweldige prachtigheid van de natuur! Een natuurlijk meer tussen drie vulkanen, allemaal gebergte erom heen mmhh dit was een droom na casa de la Iguana en Antigua! We namen de boot naar San Pedro La Laguna en het werd alleen maar beter! Heel mooi pittoresk romantisch dorpje! Heel vriendelijke locals en relaxte mensen, fantastisch! De locals proberen je niet heel de tijd af te zetten alhoewel er altijd wel tussen zitten hoor! Mooi meertje je kan kayakken, de vulkanen beklimmen al de andere dorpjes rond het meer bezoeken wat er een heel aantal zijn. Sommige stadjes zijn heel traditioneel, 90 procent van alle mannen en vrouwen loopt er rond in traditionele klederdracht. Hoewel de dorpjes steeds toeristischer worden heeft het nog steeds geen invloed op hun cultuur! De verschillende talen die gesproken worden zijn er met veel keelgeluiden zoals de oude indianenstammen! We voelen ons hier bijna reuzen, vooral Ramon dan als we door de traditionele stadjes lopen.
We zijn nu ondertussen een weekje in San Pedro en denken er minstens nog eentje te blijven want er is nog zoveel dat we willen zien. Ondertussen moeten we wel weer op ons tanden bijten om niet naar werk te gaan vragen, want het begint toch weer te kriebelen!
(Ramon);
San Perdo is inderdaad een te gekke locatie.
Uit verschillende winkels klinkt Goa/Trance muziek of Rock en het volk wat hier woont zijn locals of reizigers die hier niet meer willen vertrekken.
Vorige week is ook onze Nederlandse vriend Arjen aangekomen.
Hij is hier met een missie om in Florida een zeilboot te gaan kopen.(We weten nog of het allemaal doorgaat, maar we houden jullie op de hoogte).
Zodra hij er eentje heeft gevonden, vertrekken wij naar Cancun (Mexicaanse kust), waar hij ons oppikt om vervolgens de Carribische zee richtig St.Eustatius te bevaren via Cuba enzo.
Yep, het volgende avontuur wacht.
Vooral omdat geen van ons echt kan zeilen(Arjen heeft het wel eens gedaan met een klein zeilbootje x aantal jaar geleden) is het een spannende stap.
Tot die tijd vermaken we ons goed aan het lake Attitlan.
Wij wensen jullie allen nog een gelukkig einde van de wereld 2012 en voel je vrij om ons eens te komen bezoeken.
Hasta Luego, Lotte & Ramon

• 15 Januari 2012 - 08:47

Krukkie:

Dag lieve mensen,

Wat een verhaal weer!! Jullie doen het maar mooi!! Geniet er nog maar lekker van!! Heel veel plezier nog en een dikke kus van Minke en mij!!

Liefs, Jan

• 15 Januari 2012 - 12:36

Mellie:

Klinkt weer heerlijk hoor!! Geniet nog maar even van het "vrije" weekje.

Dikke knuffel xx

• 15 Januari 2012 - 17:01

Hans:

Hallo Ramon en Lotte,
    We hebben de foto's gezien. Prachtig daar. helaas geen gelegenheid om jullie op te zoeken, maar welkom op Statia t.z.t. Wij blijven hier nog minstens een jaar.
    Hasta la Vista,
    Hans en Joske