Vertrek uit Malta - Reisverslag uit Buġibba, Malta van Ramon Odijk - WaarBenJij.nu Vertrek uit Malta - Reisverslag uit Buġibba, Malta van Ramon Odijk - WaarBenJij.nu

Vertrek uit Malta

Door: Ramon

Blijf op de hoogte en volg Ramon

27 Oktober 2015 | Malta, Buġibba

(Ramon)
Na bijna twee jaar op Malta te hebben gewoond, gefeest en gewerkt, is het weer tijd om door te gaan. We hebben nog nooit zo lang op één plek gewoond en het begon enkele maanden geleden alweer goed te kriebelen. Toch is er sinds het laatste reisverslag op Malta heel wat gebeurd...

Na dat wij allebei waren opgestapt uit het wereldje van online casino's als croupiers, besloten wij toch nog even op Malta te blijven. We hadden nu veel meer tijd en vrijheid om het eiland goed te ontdekken en dit hebben we dan ook nauwkeurig gedaan. Tevens hadden we nog enkele vakanties genomen vanuit deze vakantiebestemming zoals enkele weken Roemenië (wat een prachtig land zeg), Spanje (Metalfestival en enkele dagen Barcelona), Slovenië (Weer een Metalfestival) en Venetië. We begonnen beiden met een nieuwe baan en het lot zorgde ervoor dat we weer collega's werden. Deze keer voor een Nederlandse datingsite, Lexa, als customer support. Al snel werd ik er uitgeknikkerd en Lotte bleef er werken. Gelukkig werd ik al snel aangenomen voor een Zweeds bedrijf als Content Writer voor een Nederlandse casino site.

We zijn ondertussen ook verhuisd vanuit Marsaskala (het zuiden), naar Qawra (noorden). We hadden een gigantisch appartement met drie slaapkamers, 2 badkamers en een grote keuken. Klinkt marginaal maar als je voor €450 per maand zo'n kasteel kunt huren dan doe je dat gewoon. We hadden tenslotte in 6 jaar geen privacy meer gehad dus dit was genieten.

Ondertussen had ik het erg naar mijn zin met mijn nieuwe baan en de toekomst zag er rooskleurig uit. Een beetje te rooskleurig en stabiel naar onze mening. We besloten plotseling om onze reizen weer te hervatten. Deze keer naar Zuid-Oost-Azië via Hong Kong. Ik besloot nog snel mijn motorrijbewijs en deckhand matroospapieren te halen omdat dit Europese documenten zijn waar we in de toekomst weleens iets aan zouden kunnen hebben. Oh ja...klein detail: We zijn getrouwd! Vrienden en familie bezochten ons massaal rond het begin van oktober om aanwezig te zijn. We zijn getrouwd op een oude Keltische traditionele wijze en verbonden via een kapitein op een oude zeilboot. Het waren zeer geslaagde dagen en op deze manier konden we ook iedereen nog even zien voordat we weer voor enkele jaren van de aardbodem verdwijnen. Tot onze grote verbazing werd ik gevraagd om freelance door te blijven werken als schrijver zodat ik met mijn laptop toch nog kan zorgen voor een stabiel maandelijks inkomen. Dat was geniaal nieuws!

Goed, we vertrekken 10 november richting Hong Kong. Wat we daarna gaan doen weten we nog niet. Deze manier van reizen is ons prima bevallen in Centraal-Amerika. We zijn nu iets ouder, hebben een inkomen en zijn een stuk minder naief maar we kijken ontzettend uit om weer op avontuur te gaan. Malta was helemaal zo slecht nog niet, alleen een beetje benouwend tijdens het toeristen seizoen, dan is het eiland een beetje te klein voor ons. Het volgende verslag zal vanuit Azië komen...ergens...ben zelf ook wel benieuwd.