Magic Malta - Reisverslag uit Marsaskala, Malta van Ramon Odijk - WaarBenJij.nu Magic Malta - Reisverslag uit Marsaskala, Malta van Ramon Odijk - WaarBenJij.nu

Magic Malta

Blijf op de hoogte en volg Ramon

04 Maart 2014 | Malta, Marsaskala

(Lotte):
Hallo iedereen! Deze keer zijn we in Malta terecht gekomen gezien het bedrijf waarvoor we werken ging verhuizen. Van Letland naar Riga WAUW SUPER, fantastisch, ik denk niet dat je je een grotere wereld van verschil kan inbeelden. Van een koude, norse, ex-communistische, onvriendelijk, asociale, alcoholistische, milieuonvriendelijke omgeving naar een met veel geschiedenis, vriendelijke troste mensen, eigen cultuur, zon, lekker eten... FANTASTISCH. Bij de eerste begroeting kreeg ik bijna tranen in mijn ogen omdat de mensen zo ongelooflijk vriendelijk waren. Ze spreken Engels en als dat niet lukt wordt het met handen en voeten uitgelegd. Mensen maken zelfs grapjes met je! SUPER gelukkige mensen... WAUW... Maar Zoals in het vorige verslag gezegd Letland was een ervaring die we beiden voor geen geld hadden willen missen maar we gaan er nooit meer heen ;-).
Op 24 januari hebben we samen met al onze collegas een vlucht genomen naar Malta. Op het moment van vertrek was het -19 in Latvia. Bij aankomst in Malta was het 14 graden dus een redelijk groot verschil ;-).
We hadden na de vlucht 3 dagen vrij dus hebben een guesthouse gevonden en dat als basis gebruikt om een huisje te zoeken. Daar hadden we drie dagen de tijd voor ;-). Tijd om bij te komen zat er dus niet bij!
Het bedrijf waar we voor werken regelt bitter weinig dus mochten we zelf een bankrekening aanvragen, social security nummer aanvragen, een Maltese ID samen gevat al die bureaucratische shit waar je 5 keer voor moet terug keren want elke keer is er wel iets niet goed genoeg ;-). Soit nu zijn we een beetje gewend aan onze nieuwe woonplaats en het is fantastisch ;-).
(Ramon):
We hebben een heel small woninkje met extra slaapkamer en een terrasje met uitzicht buiten.
We wonen in het stadje Marsaskala.
Nu noemen ze al snel iets een stad. 5 straten bij elkaar verdient al een stads naam.
Marsaskala ligt in een baai met vissers bootjes en restaurantjes en terrasjes waar alle locale zich verstoppen van de meer toeristische gebieden.
Erg vaak zijn we er niet want zodra we een dag samen vrij hebben zijn we het eiland aan het ontdekken.
Zo veel history hier te vinden!
Vanaf 6000BC tot de Romeinen, de schipbreuk van Petrus, het beleg van de Turken tegen de kruisridders, Napoleon en de bevrijding door de Engelsen en daarna de twee wereld oorlogen.
Elke straathoek heeft zijn torentje, kasteeltje en/of kerkje met zijn verhaal en geschiedenis.
De Maltezen zijn dan ook zeer trots op hun eilandje.
De president blijkt een zeer relaxte en linkse leider te zijn en zorgt goed voor zijn inwoners.
De Maltese vlag zie je overall.
De bevolking is zeer vriendelijk en openhartig.
Ze maken zich nergens druk om en het leven gaat hier lekker langzaam.
We hebben net een auto gekocht voor E300,- om een beetje rond te kunnen rijden en om naar het werk te komen.
Dit zorgt voor wat extra vrijheid en het is leuk om eens naar het noorden te rijden om wat geheime rustige stukjes langs het strand te zoeken.
Een sport wat hier zeer bekend is is duiken.
Blijkbaar staat Malta bekend als het mooiste duik stekje van de Middelandse zee.
Er liggen hier en daar wat gezonken slag schepen van WW2 en een bommenwerper om naar af te dalen.
Ook staat het gebied er bekend om voor z'n schildpadden, inktvissen en zeepaardjes.
Genoeg nog te ontdekken voor ons, ook onder water.
(Lotte):
Jep en dat was het zo wel een beetje tot nu!
(Ramon): Altijd van harte welkom, hier blijven we wel even ;)

• 04 Maart 2014 - 22:20

Joske:

Ik kan niet wachten om jullie en Malta te zien!

• 05 Maart 2014 - 01:03

Thomas:

Dat klinkt als een hele verbetering!
    Goed om te horen dat jullie het naar je zin hebben daar!

• 05 Maart 2014 - 09:10

Mellie:

Betere verhalen! Lijkt me heerlijk zo te lezen! Geniet ervan! Xx

• 05 Maart 2014 - 14:36

San:

Alé jullie zijn weer een beetje aan het reizen en goed centjes aan het verdienen!! fijn te lezen :)

• 10 Maart 2014 - 18:36

Machiel:

Super om weer mooi stukje van jullie te lezen! Geniet er van!!!