Afscheid Honduras - Reisverslag uit Copán, Honduras van Ramon Odijk - WaarBenJij.nu Afscheid Honduras - Reisverslag uit Copán, Honduras van Ramon Odijk - WaarBenJij.nu

Afscheid Honduras

Door: Ramon

Blijf op de hoogte en volg Ramon

16 Oktober 2013 | Honduras, Copán

Dag mensen!
Het is alweer een lange tijd geleden en er is in die tijd weer veel gebeurd.
Ik zal het proberen op te sommen.

In onze tijd bij D&D Brewery hebben we veel mensen zien komen en gaan.
Lennart is enkele dagen langs geweest vanuit Guatemala waar hij nu de ass manager uithangt in een van de beroemdste hostels.
Onze vriend Rob is na zijn reizen in Nieuw Zeeland ineens komen binnen vallen terwijl Lennart er nog was.
We hebben een toffee tijd gehad en zijn gaan camperen in de "cloudforest", zo'n 3km hoog en een prachtige belevenis.
Zelfs mijn ouders zijn langs gekomen voor enkele dagen en Lotte en ik hebben ze -met Lennart-, mee genomen door de highlights van Honduras en Guatemala voor een korte tijd.
Ze vonden het ontzettend leuk om te zien in welke landen en omstandigheden we ons bevonden.
Luxe hotels en taxi's waren er niet bij.
Gewoon lekker lokaal (chickenbus), en hostels die wij zelf ook zouden kiezen.
Ook onze vriendin Babs en haar vriend Dave zijn hier beland.
Ze besloten net als wij om alles achter te laten en rond te trekken en werken waar je kan.
Ze hebben enige weken bij ons gewoond voor dat ze naar het noorden trokken.
Een zeer gezellige tijd.

Na 9 maanden het hostel gemanaged te hebben was het tijd om te gaan.
We hebben een super tijd gehad en zullen onze collega's hard missen.
Nog nooit had het hostel zulke goeie reacties en inkomen gehad wat voor ons een groot compliment is.

We hadden een super goedkoop vliegticket gevonden van Cancun (Mexico), naar Brussel en hadden nog een maandje de tijd om naar Cancun te reizen.
Eerst zijn we enkele dagen naar de Carribische kust gegaan vlak tegen het regenwoud van La Mosquitia.
Een zeer vette ervaring om zo dicht bij de dichte jungle te zijn en
tussen de locale "Garifuna", bevolking te leven.
Ook hebben we Trujillo bezocht waar Columbus voet aan wal zette en de Amerikaanse revulutionair William Walker is geexicuteerd.
Een groot fort en piraten history sieren het berg achtig landschap.
Na enkele dagen in de Bergen te hebben gelopen en van de zee hebben genoten moisten we toch weer verder richting Mexico via Guatemala.
Zo zijn we aangekomen in ons plaatsje waar we onze reis drie jaar geleden begonen zijn, Copan, op de grens van Guatemala.
We hebben veel vrienden opgezocht en afscheid genomen van prachtige mensen en een magisch land....Honduras.

-Het volgende verslag: Guatemala en Mexico-
We zijn al enkele tijd in Europa maar sommen dit nog eventjes op dus sorry voor de late verslagen maar bedankt voor de interesse,

Ramon

• 21 Oktober 2013 - 17:18

Mel:

En nu Riga! Hoe is dat?

• 21 Oktober 2013 - 17:19

Han:

Waar is u nu?? Kerel wat een geweldig leven hebben jullie?? Dikke Xxx aan Lotte!!

Liefs jan en minke