On the road again! - Reisverslag uit Cobán, Guatemala van Ramon Odijk - WaarBenJij.nu On the road again! - Reisverslag uit Cobán, Guatemala van Ramon Odijk - WaarBenJij.nu

On the road again!

Door: rodijk

Blijf op de hoogte en volg Ramon

06 September 2011 | Guatemala, Cobán

Hoi hoi daar!

We zijn dus uitgewerkt in Copan en terug aan het reizen! Na die twee maanden hadden we geen goesting meer om naar een andere plek te gaan om weer te gaan werken. We willen eerst wat meer plaatsen bezoeken en dan gaan we weer aan de slag! Even vakantie het is weer zo lekker om onderweg te zijn, dat hebben we toch serieus gemist! Het werken in Via Via was ook heel leuk maar na een tijdje begon het toch een beetje veel te worden om 6 op 7 avonden te werken en dus geen tijd hebben of gewoon niet kunnen socializen met andere mensen. Dat moest allemaal op omze vrije avond. Dat was wel een beetje frustrerend want jij bent altijd aan het werk wanneer andere mensen vrij zijn.
We hebben ook veel geleerd over Hondurezen, heel toffe mensen maar heel collegiaal zijn ze niet en als er iemand onder zijn voeten krijgt dan is het gegarandeerd de fout van iemand anders ook wanneer het heel duidelijk is dat dat niet zo is!
Maar het was een ongelooflijk leuke ervaring! We hebben ook weer hechte banden gekweekt met lokale mensen die zelf een cafetje hadden. Daar gingen we dan uiteraard veel mee feesten na ons werk maar we zijn ook de watervallen gaan bezoeken, hebben wandelingen gemaakt en filmavondjes gehouden!

Het was dus ook heel dubbel toen we afscheid moesten nemen van iedereen! We waren heel benieuwd naar de andere landen en de andere bezienswaardigheden, toch hadden we nu eindelijk een sociaal netwerk opgebouwd dat we weer moesten achterlaten! Dat is het minpunt aan het reizen, de banden die je smeedt met mensen die je tegenkomt zijn heel intens maar ook van korte duur!Beter dan lange oppervlakkige relaties toch?

We zitten nu in Centraal-Guatemala
en de volgende stad die we gaan bezoeken is Semuc Champy. Een heel mooi klein stadje met een grote rivier, grotten en mooie natuur! Nadien gaan we door naar Tikal waar we de grootste Ruine van alle ruines gaan bekijken! Dan weer even naar Belize om een rondje te maken en weer in Guatemala uit te komen dan doen we het Zuiden en gaan nadien door naar Mexico City daar gaan we een vriend van me opzoeken, een appartementje zoeken en werk uiteraard. Daar gaan we hoogstwaarschijnlijk wel even verblijven! Zo dat was het weer even in een notendop! Tot volgende keer en bezoekers zijn nog steeds welkom eh! :-) Groetjes van ons!!

• 06 September 2011 - 18:00

Antoine:

Toppie luitjes, dat doen jullie goed.
    Ben blij te horen dat alles goed met jullie gaat en dat de reis een rijke ervaring is.
    Have loads of fun!

• 06 September 2011 - 18:38

Hans:

Hallo Ramon en Lotte,

Leuk weer eens wat van jullie te lezen. We hebben de foto’s van Jan gezien toen hij bij jullie op bezoek was. Op een paard door de natuur rijden is ook wel wat. Jullie stonden er goed op, vrolijk en gezond dat is toch het belangrijkste.
    Hier houden we het ook wel uit in deze warme tijd. Nog geen echte orkaan over het eiland gehad, de luiken staan nog in de berging.

Groeten uit St. Eustatius,
    Hans en Joske

• 06 September 2011 - 20:30

Krukkie:

Hey lieve mensen, ik wens jullie heel veel succes met het reizen!! Ik hoop dat alles goed gaat en dat jullie maar veel mogen beleven!! Hier is alles oke! You know Statia!! Dikke knuffel Jan

• 09 September 2011 - 10:05

G:

klinkt super...
    dus toch geen azië voorlopig? :p

• 09 September 2011 - 22:19

Muriël:

Schaam schaam dat ik jullie reisverslagjes niet zo bijhoudt ... maar ik denk wel heel veel aan jullie !!!
    Tof dat jullie terug aan het reizen zijn nu en ik schrik ervan dat er nog geen plannen zijn om terug te komen ;-)
    Zo te lezen hebben jullie het echt naar jullie zin !!! Geniet ervan ! *jaloers jaloers*

• 12 September 2011 - 20:18

Mellie:

Schatjes, klinkt weer heerlijk hoor! Geniet ervan, je mist hier niets! ;-)

dikke knuffel!